ניתוחי הגדלת חזה במראה טבעי

שאיפה למראה טבעי היא כבר לא דרישה מופרזת אלא סטנדרט מקובל בתחום של ניתוחים קוסמטיים. במאמר הבא נתמקד ספציפית במאפיינים השונים של הגדלת חזה, אך נסביר מה לעשות על מנת להבטיח רמת ביצוע אופטימאלית גם בסוגים אחרים של ניתוחים

ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר אצל נשים בכל רחבי העולם. כפועל יוצא מכך, מאמצים רבים מושקעים בתהליך שמאפשר הגדלת חזה במראה טבעי. התוצאה כיום היא ניתוח פלסטי בחזה בהתאמה אישית לצרכים של נשים בטווח רחב של גילאים ועם תוצאות מעולות ובעיקר טבעיות.

ניתוח סיליקון בחזה מתבצע בהרדמה כללית והוא אורך כשעה. הוא מתאים מעל גיל 17-8 ומומלץ אחרי סיום התפתחות השדיים. מבצעים אותו בחדר ניתוח ובאשפוז יום, אך לרוב חוזרים הביתה כבר באותו יום. מבחינת משך ודרגת אי הנוחות, אפשר לצפות לכאבים קלים למשך 3-4 ימים ובכל מקרה לא כדאי לרוץ, לקפוץ, להוריד חזייה או לישון על הצד ועל הבטן.

 

איך משיגים מראה טבעי?

מה שהופך ניתוח סיליקון רגיל לניתוח קוסמטי משודרג שבסופו משיגים מראה טבעי היא בעיקר המיומנות של המנתחים. זה מתחיל למשל באופן שבו בוחרים שתלים לחזה, ממשיך עם ההתערבות הכירורגית עצמה וכולל גם מעקב לאחר ההחלמה כל שנה. כמו כן, ניתן להשיג את המראה הטבעי וגם לשמור עליו באמצעות החלפת השתלים אחרי כל 12-15 שנה בממוצע או אם מתגלה קרע ודלף.

התייעצות מוקדמת עם רופאים שמכירים סוגים שונים של שתלים לחזה מגדילה משמעותית את הסיכוי להשיג מראה טבעי. שיחת ייעוץ ראשונית עוזרת לבחור בין שתל עגול לבין שתל אנטומי, להשוות בין ניתוח שבו מניחים את השתל מעל השריר או מתחתיו ולהתייעץ לגבי פרופיל בולט לעומת פרופיל בינוני או שטוח.

 

מהי הזרקת שומן לחזה?

עוד אפשרות להשיג מראה טבעי בעקבות ניתוח הגדלת חזה היא להשתמש בטכניקה של הזרקת שומן עצמי. את השומן שואבים מאזורים בגוף שבהם יש שומן עודף ובעיקר מהירכיים, הבטן התחתונה או הישבן ולאחר סינון וניקוי מזריקים אותו לאזור החזה בצורה מבוקרת. 

הזרקת שומן עוזרת להגדיל ולעצב את החזה במראה טבעי וניתן גם לנצל את התהליך על מנת להסיר שתלים קיימים ועדיין לשמור על שד מלא וחטוב. יתרונות נוספים של הזרקת שומן לחזה הם שאיבת שומן מיותר, זמן החלמה קצר ופיסול מדויק יותר לפי הפרופורציות של הגוף. 

הזרקת שומן לחזה מתאימה להגדלה מתונה של השדיים או למילוי נפחים שאבדו במהלך הנקות והריונות. עם זאת, ניתן לשלב אותה בניתוח היברידי יחד עם שתלים לחזה וכך להשיג את כל היתרונות: גם לצמצם את גודל השתלים והצלקות וגם להשיג הגדלה משמעותית יחסית. 

 

מה הקשר בין היערכות מוקדמת לבין תוצאות הניתוח?

כל האמור לעיל מבהיר היטב את הקשר בין האופן שבו נערכים אל ניתוח הגדלת חזה לבין התוצאות שאותן משיגים. אם מציבים בראש סדר העדיפויות את המטרה של מראה טבעי, צריך להתייחס ברצינות לתהליך ההכנה ובעיקר לבחור נכון מנתחים פלסטיים עם ניסיון מוכח.

מפגש ייעוץ עם שיחת עומק מאפשר לתאם ציפיות ולוודא שההליך הכירורגי יענה גם על הצורך הרגשי וגם על הצורך הפיזיולוגי. מעבר לכך, מטרת ההיערכות המוקדמת היא להשוות בין טכניקות של ניתוח סיליקון בחזה ובעיקר בין ההבדלים של שימוש בשתלים לעומת הזרקת שומן עצמי. אחרי שיחת ייעוץ מקיפה, יודעים טוב יותר למה לצפות וגם מגדילים את הסיכוי להשיג מראה טבעי ומחמיא.