בלוג

ניתוחי שאיבת שומן לגברים

שאיבת שומן היא פרוצדורה שיכולה להתאים כיום לגברים בטווח רחב של גילאים. עם זאת, עדיין חשוב לבחור נכון איפה לבצע את הניתוח ובעיקר להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו

שאיבת שומן מתבצעת בדרך כלל באזור הבטן. קודם יוצרים נקבים בחלל הבטן, לאחר מכן מחדירים צינור עדין ואז משתמשים במכשירי לייזר או בשיטות טיפוליות אחרות כדי להמיס את השומן. בשלב האחרון, שואבים את השומן החוצה באמצעות מערכת שאיבה שמחוברת לצינור. במקרים של מצבורי שומן קטנים ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית בלבד, בעוד בשאיבת שומן מאסיבית מבצעים הרדמה כללית.

מלבד שאיבת שומן בבטן לגברים, אפשר לבצע תהליך של שאיבת שומן בחזה ולהקטין את החזה למראה אסתטי מצודד ומחמיא יותר. התהליך עצמו דומה, אך המיקוד באזור החזה תורם לתוצאה הסופית ולמראה החטוב של הגוף. בכל מקרה, מבחינת ההיצע של טיפולי שאיבת שומן גברים נהנים כיום מזמינות גבוהה ותוצאות מעולות בדיוק כמו נשים.

 

מה היתרונות של שאיבת שומן לגבר?

שאיבת שומן לגבר היא כמובן לא תהליך חדש, אך אין ספק שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות שלו. קודם כל, זהו טיפול שאינו מסוכן וכמעט אין לו תופעות לוואי. אמנם עלולים להופיע כאבים באזור הניתוח, אך ניתן להתמודד איתם יחסית בקלות באמצעות משככי כאבים רגילים. במקרה של אדמומיות, נפיחות או תחושה לא נעימה, ניתן לצפות לשיפור משמעותי כבר אחרי מספר ימים בודדים.

מבחינת החזרה לשגרה, לאחר שאיבת שומן בבטן לגברים משתמשים בתחבושת מיוחדת שתפקידה להחזיק אותה לכמה שבועות. את החתכים תופרים בתפרים מתכלים ואת שטפי הדם ניתן להסתיר באמצעות ביגוד. מספר השבועות המדויק של חבישת הלחץ נבחר בהמלצת הרופא, לפי קצב ההתאוששות  ובהתאם לכמות השומן שנשאב.

עבודה ופעילות קלה אפשר לבצע כבר מספר ימים אחרי תום הניתוח. לאחר חודש וחצי אפשר לבצע פעילות מאומצת, לרבות פעילות גופנית. אם מזהים חוסר סימטריה או אי סדירות, ניתן לטפל בהם בשאיבה חוזרת.

 

כל מה שכדאי לבדוק בפגישת ייעוץ

פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח עוזרת להבין למי כדאי לעבור ניתוחי שאיבת שומן. בתחום של שאיבת שומן גברים רבים למשל לא מודעים לאפשרויות שעומדות לפניהם, לרבות לגבי ההבדלים בין שאיבת שומן בחזה, בבטן או באזורים אחרים של הגוף. כמו כן, הטיפולים מתאימים לגברים שאצלם השומן בבטן נצבר כתוצאה מהגיל ולא בגלל השמנת יתר.

שיקולי הרופא המטפל גם עוזרים להתאים בין אופי הטיפול לבין מצב רפואי קיים. באופן עקרוני, טיפולי שאיבת שומן לא מומלצים לגברים עם בעיות בריאותיות של סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב.

 

כמה עולה שאיבת שומן לגבר?

בכל הנוגע למחיר של טיפולי שאיבת שומן גברים צריכים לזכור שהרבה תלוי במספר האזורים ובהיקף הטיפול. העלות בישראל נעה בטווח רחב יחסית של 15-50 אלף ש"ח, אך בכל מקרה מקבלים הצעת מחיר מסודרת רק אחרי פגישת ייעוץ עם הרופא.

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור קליניקה מקצועית שבה מתמחים בניתוחי שאיבת שומן לגברים. את הקליניקה אפשר לבחור לפי מספר שנות הניסיון שיש למנתחים שעובדים בה, לפי המלצות של מטופלים קודמים וגם לפי רמת המתקנים.

 

אם רוצים להגדיל את הסיכוי לתוצאות מעולות, כדאי למשל לתת עדיפות לקליניקה שבה שני מנתחים פלסטיים עובדים ביחד בחדר אחד. כך מקבלים ליווי אישי לפני הניתוח, ביום הניתוח וגם אחריו ומשפרים דרמטית את איכות הטיפול ואת התוצאות שלו.