הקטנת חזה (גיניקומסטיה) וטיפולי אסתטיקה לגברים

גברים בטווח רחב של גילאים מתעניינים כיום בטיפולי אסתטיקה שיכולים לשפר את איכות החיים, הדימוי ותחושת הביטחון העצמי שלהם. במאמר הבא נסביר מהן אפשרויות הניתוח הנפוצות ואיך בוחרים ביניהן

סוגים שונים של טיפולי אסתטיקה לגברים מאפשרים להם כיום לשפר את איכות החיים ואת הדימוי העצמי. הטיפולים האופייניים לגברים הם למשל אלו שכוללים הרחבת ועיצוב זוויות הלסת או הדגשת קו הלסת והסנטר, ניתוחי עפעפיים, ניתוחי אף, ניתוחי הצמדת אוזניים, ניתוחי מתיחת פנים, הזרקות לפנים ועוד.

אחד הניתוחים המבוקשים בתחום של רפואה קוסמטית לגברים הוא גניקומסטיה – או במילים אחרות, הקטנת חזה. ניתוח כזה של הקטנת חזה לגברים פותר בעיות של משקל עודף של רקמות, משפר את הנוחות הפיזית ומגלם גם ערך רגשי. 

 

איך מבצעים הקטנת חזה לגברים?

ניתוח הקטנת חזה לגבר מאפשר ליצור חזה שטוח, חלק ומתוח. הוא מתאים לגברים בטווח רחב של גילאים ויכול למנוע הפרעה בתפקוד גם עבור נערים. בכל מקרה, צריך לתאם פגישת ייעוץ עם כירורג מומחה ולתאם ציפיות לגבי התהליך והתוצאות של ניתוח הקטנת חזה לגבר בכל גיל.

גדילת חזה שנובעת מהשמנה בלבד מאפשרת שאיבה שלו. שאיבת שומן בחזה לגבר משיגה תוצאות מעולות, היא מתבצעת יחסית מהר וכמעט ואין לה תופעות לוואי או סיכונים מיוחדים. מנגד, במקרים של רקמה בלוטית נוקשה צריך לבצע הסרה שלה דרך חתך מתחת לפטמה. 

לשם השוואה, מקרים של עודף עור משמעותי כוללים כריתת עור ולאחר מכן חבישת לחץ למשך 6 שבועות. בתום 3-6 חודשים מקבלים את התוצאה הסופית והתהליך מסתיים.

 

הגדלת שריר החזה – לעומת טיפולי אסתטיקה אחרים

גברים יכולים להשיג מראה ספורטיבי באמצעות ניתוח הגדלת שריר החזה. את הניתוח מבצעים בעזרת שתלי סיליקון נוקשים, בשומן עצמי שנשאב מהמותניים, הבטן התחתונה או הירכיים ובאמצעות הזרקת חומצה היאלורונית שמדגישה את ההבדל בין קווי המתאר של השריר לבין בית החזה. 

עוד ניתוח שמזוהה עם מראה חטוב של גברים בגילאים שונים הוא ניתוח קוביות בבטן שמבוסס על שאיבת שומן בלייזר. הוא מתאים לאזורים שבהם רוצים להשיג מראה של קוביות ונחשב קל ופשוט עם תקופת החלמה קצרה. הזרקת השומן מתבצעת בנפרד לכל קוביה והיא מעצבת את הבטן אצל גברים בעלי אחוזי שומן סבירים שלא צריכים ניתוח פולשני יותר. 

המאפיינים המשותפים לניתוחי הקטנת חזה, הגדלת שריר החזה וניתוח קוביות בבטן הם התרומה הרגשית לחייהם של גברים צעירים או מבוגרים. בהשוואה לטיפולי אסתטיקה אחרים, אלו ניתוחים שמאפשרים לגברים להשיג את המראה הרצוי שהם לא מצליחים להגיע אליו באמצעות החלפת תפריט תזונתי או פעילות גופנית. בנוסף, גברים יכולים לבצע מתיחת בטן כדי להשיג מהר בטן מתוחה עם צלקת נסתרת כמעט לחלוטין. 

 

איך בוחרים בין טיפולי אסתטיקה לגברים?

יש מספר שיקולים שיכולים לסייע בהשוואה בין טיפולים אסתטיים לגבר ולעזור לבחור אותם. קודם כל, צריך להתאים את סוג הניתוח למצב הרפואי והבריאותי הקיים מצד אחד ולמטרות שמנסים להשיג מצד שני. כל גבר היה רוצה להיראות מטופח ולהרגיש בטוח יותר בעצמו, אבל עליו גם להכיר במגבלות הקיימות ולהתייעץ עם כירורגים מנוסים שמכירים את התחום ובקיאים בו.

עוד שיקול הוא כלכלי. בטיפולי הקטנת חזה גברים מוצאים לעיתים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין הקליניקות, מה שעשוי להטות את הכף. אז ברור שחשוב יותר שהניתוח יהיה בטוח ומקצועי מאשר זול, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם לגמרי מהשאלה כמה הוא עולה.